Klantenservice

Zit jouw vraag er niet bij?

Wil je meer informatie over een product
of wil je iets anders aan ons kwijt?
We staan voor je klaar!

Contact

Veel gestelde vragen

Heeft u een klacht over het product of service?

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.
Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL

 

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of
een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping:

https://www.thuiswinkel.org/data/uploads/reglementen/Modelformulier_voor_herroeping.docx

maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van
uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug
met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen
kosten in rekening worden gebracht.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U kunt gebruik maken van vervoerders als GLS, DHL of PostNL.

Ons retouradres:
Millstore
ovv bestelnummer XX
Grote Ohéweg 3
6081 PT Haelen

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking
van de goederen vast te stellen.

 

 

Leveren & Retourneren

Hoe gaat het met leveren?

De levering zal worden verzorgd door vervoerder GLS of DPD. Als u niet aanwezig bent op de dag van levering zal de vervoerder een brief achterlaten in uw brievenbus. Op de brief staat aangegeven waar uw levering naar toe is gegaan. Het kan worden geleverd bij uw buren en anders wordt het gebracht naar een plaatselijke afhaalpunt van GLS/ DPD. De vervoerder zal de gegevens in de brief noteren. U kunt ook contact opnemen met het GLS/DPD afhaalpunt om weer een nieuwe leverafspraak te maken.

U kunt uw bestelling volgen via de T&T die u per mail ontvangt.

Hoe snel wordt mijn bestelling geleverd?

Wij streven ernaar om uw bestelling binnen 1 á 2 werkdagen te leveren. U ontvangt een track & trace code zodra uw pakket is meegegeven aan de pakketdienst.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Na de bestelling wordt de order direct aan ons magazijn doorgegeven. Vaak is het daarom niet mogelijk om de bestelling te wijzigen.
Neem sowieso altijd even contact met ons, dan kijken we altijd of het nog lukt.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

U kunt het artikel binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling (indien redelijkerwijs mogelijk in ongebruikte en originele staat) retourneren. Dit kunt u doen door contact met ons op te nemen via het contactformulier.
Geef aub aan wat de reden van de retour is.

Wordt buiten Nederland geleverd?

Nee, helaas niet

Wordt er op de Waddeneilanden geleverd?

Ja, dit is mogelijk.
Wel wordt wel extra eilandentoeslag van 5,99 euro berekend

Garantie & Reparatie

Hoe lang is de product garantie?

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Kan ik mijn Mysoda product laten repareren?

Nee, indien het product defect gaat binnen de gestelde garantie periode wordt een vervangend toestel opgestuurd. Indien deze niet voorradig is, ontvangt u het aankoopbedrag retour.

Bestellen & Betalen

Hoe kan ik bestellen?

U kunt het product kiezen naar wens en op het betreffende winkelmandje klikken/tikken. Daarna kunt u direct afrekenen of verder winkelen en nog meer bestellen. Tijdens de bestelprocedure wordt u gevraagd in te loggen met uw accountgegevens, of een nieuw account aan te maken. Na de bestelling ontvangt u een bevestiging in uw mail.

Hoe kan ik betalen?

U kunt betalen met IDeal of Creditcard.
Voor het gebruik maken van deze betaalmethoden, worden geen extra kosten in rekening gebracht.

Cilinders ruilen

Kan ik ook cilinders van andere merken inleveren?

ja, alle cilinders met een schroefmechanisme kunnen worden ingeleverd. Deze worden door ons gevuld d.m.v. zonne- en windenergie.
Roze Sodastream Quick Connect cilinders kunnen b.v. niet worden ingeleverd omdat deze geen schroefmechanisme hebben.

Ik wil ruilcilinders bestellen maar heb geen lege cilinders om retour te sturen. Kan dit?

Ja, dit kan.
Hou er wel rekening mee dat 2 weken na jouw bestelling het statiegeld alsnog wordt ingehouden. Dit is 12,50 euro per cilinder.

Kan ik mijn cilinders ook in een fysieke winkel inleveren?

Mysoda is een relatief nieuw merk dus er zijn helaas nog weinig fysieke inleverpunten. Hier zijn we druk mee bezig.

Wel is het al mogelijk om de cilinders te kopen en in te leveren in Rotterdam (Correct Electronics) en Amsterdam (De Meesterslijpers).
En uiteraard via onze website.

Neem contact met ons op voor meer informatie.

Ik heb lege cilinders die ik terug wil sturen, maar ik wil geen nieuwe bestelling plaatsen

Alleen bij het plaatsen van een nieuwe bestelling ontvang je per mail een gratis retourlabel.

Als je een lege koolzuurcilinder terugbrengt zonder een nieuwe bestelling te plaatsen, dan heb je recht op een inleververgoeding van €9 per cilinder.
Je dient de cilinders op eigen kosten naar ons retour te sturen.

Stuur ons vooraf een mailtje naar info@mysodashop.nl met jouw gegevens en bankrekeningnummer. Dan maken we de vergoeding naar je over zodra ons magazijn jouw retourzending heeft verwerkt.

Kan ik ook een digitale retourlabel ontvangen of een retourlabel van een andere pakketdienst?

Onze logistiek partner werkt alleen met DPD wat betreft retourlabels.

Helaas heeft DPD nog geen digitale retourlabels (waarbij je alleen een code hoeft te scannen). Ze zijn dit wel aan het testen.

Tot deze beschikbaar komen, dient de retourlabel geprint te worden en op het pakket te worden geplakt.

Als ik ruicilinders bestel, wordt er melding gemaakt van een "abonnement". Wat bedoelen jullie daarmee?

Dat is inderdaad een beetje verwarrend want het is geen echt abonnement 🙂

Het heeft betrekking op een mogelijke eenmalige inhouding van het statiegeld wat plaats vindt als we niet binnen 2 weken lege cilinders retour ontvangen.

Ik stuur mijn cilinders terug na de gestelde periode van 2 weken. Wat gebeurt er dan?

Het statiegeld is in eerste instantie voor onze rekening. Dit op voorwaarde dat we binnen 2 weken hetzelfde aantal lege cilinders retour ontvangen.
Als we deze niet binnen 2 weken ontvangen, wordt er statiegeld ingehouden.

Mochten we jouw cilinders later alsnog ontvangen, dan zullen we het statiegeld natuurlijk aan je terugstorten via de door jouw gebruikte betaalmethode. Dit gebeurt nadat het magazijn jouw retour verwerkt heeft.

Smaken

Waar worden Mysoda drankmixen gemaakt?

Mysoda smaakconcentraten worden zo lokaal mogelijk vervaardigd. De smaak concentraten die in Frankrijk, België en Nederland worden verkocht, worden vervaardigd in Frankrijk.

Wat is het cafeïnegehalte in Cola siroop?

Ons smaakconcentraat bevat 3,37 mg/100 ml cafeïne.

Hoe worden de smaken gezoet?

Onze smaken zijn ontwikkeld met bietsuiker. Sommige bereidingen kunnen zoetstoffen bevatten

Waterflessen

Van welk materiaal zijn Mysoda waterflessen gemaakt?

Mysoda waterflessen zijn gemaakt van BPA-vrij plastic. De bodem en dop van de fles zijn afhankelijk van het model van de fles, gemaakt van biocomposiet of aluminium.

Kunnen waterflessen in de vaatwasser?

Mysoda waterflessen kunnen niet in de vaatwasser. Ze zijn namelijk BPA vrij (dus zonder chemische stoffen) maar kunnen daardoor niet tegen te hoge temperaturen.

Hoe kan de waterfles dan worden gewassen?

De fles dient met de hand worden gewassen met warm water en indien nodig een beetje afwasmiddel.

Waarom is de fles niet gemaakt van gerecycled plastic?

Mysoda herbruikbare drinkflessen zijn gemaakt van BPA-vrij PET en ontworpen om hoge druk te weerstaan.

Onderzoek is bezig om op basis van deze 2 criteria een fles te ontwerpen die gemaakt is uit gerecycled plastic.

Kan ik een Sodastream waterfles gebruiken in mijn Mysoda bruiswatermaker?

Sodastream waterflessen zijn niet geschikt voor Mysoda bruiswatermakers vanwege een ander vergrendelingsmechanisme. Alleen Mysoda waterflessen zijn alleen geschikt voor Mysoda bruiswatermakers.

Waarom hebben de flessen een houdbaarheidsdatum?

De flessen hebben een bepaalde rekbaarheid nodig omdat tijdens het toevoegen van koolzuur aan het water, de flessen onder druk komen te staan.

Na verloop van tijd verliest de fles zijn rekbaarheid en is dan niet meer geschikt om te gebruiken voor koolzuurhoudende dranken. Na de houdbaarheid van de fles is deze nog wel geschikt voor andere dranken, zoals plat water.

Wij raden aan de flessen na de vervaldatum te vervangen door nieuwe flessen. Als de fles beschadigd of vervormd is (bijvoorbeeld door blootstelling aan te hoge temperaturen) moet je deze ook vervangen voor een nieuwe fles.

De fles is volledig recyclebaar en mag na gebruik bij het plastic afval.

Hoe kan ik een geur uit mijn fles verwijderen?

Als je fles onfris ruikt, kun je een mengsel maken met één kop zuiveringszout en één kop warm water of met één kop azijn en één kop warm water.

Meng de ingrediënten door elkaar en giet het mengsel in de fles. Laat de fles een nacht weken en was het mengsel er de volgende dag uit. Spoel de fles vervolgens grondig uit.

Je kunt het mengsel ook maken om je doppen er een nacht in te laten weken, zolang je deze de volgende dag uitspoelt.

Bruiswatermakers

Hoe maak ik bruiswater met een Mysoda bruiswatermaker?

Vul de waterfles tot aan de streep met koud water.
Bevestig de fles aan het apparaat door deze ¼ tegen de klok in te draaien en duw de fles voorzichtig rechtop.
Carboniseer het water door 2-3 keer op de carbonatieknop te drukken. Stop als je het gesis hoort.
Trek de fles naar u toe om de druk in de fles te verminderen.
Verwijder de waterfles door deze ¼ rechtsom te draaien.
Klaar! Geniet van bruiswater zoals het is of voeg een Mysoda drankmix toe.

Waar worden Mysoda bruiswatermakers gemaakt?

Mysoda bruiswatermakers worden in China gemaakt, maar de grondstof van het apparaat, UPM Formi EcoAce biocomposiet, wordt in Finland vervaardigd met gebruikmaking van de restanten van de zagerij- en pulpindustrie.

Waarom kan het mondstuk van de Woody-carbonator tijdelijk verstopt raken?

Als u zeer koud water carboniseert met de Woody bruiswatermaker, dan kan het mondstuk van het apparaat tijdelijk bevriezen, waardoor het moeilijk is om bubbels aan het water toe te voegen. Als je de fles uit het apparaat haalt, verdwijnt het ijs vanzelf. Of gewoon even wachten. De bruiswatermakers van Toby en Ruby hebben een antivriesmondstuk, waarmee zeer koud water kan worden gecarboniseerd.

Wat moet ik doen als de CO2-fles losraakt bij gebruik van het apparaat?

Zorg er eerst voor dat de CO2-cilinder goed vastzit. Draai niet te vast en gebruik geen gereedschap. Als de koolzuurcilinder in het apparaat tijdens het carboneren nog steeds losraakt, ga dan als volgt te werk:

Verwijder de bovenkant van het apparaat door het tegen de klok in te draaien.
Verwijder de CO2-cilinder.
Zorg ervoor dat de zwarte O-ring goed in de bodem van de basis zit. Druk stevig om af te dichten met uw vinger.
Indien de CO2-cilinder stevig op zijn plaats is vastgeschroefd en daarna nog steeds losraakt tijdens het carboneren,
neem dan contact op met via het contactformulier.

CO2 Cilinders

Zijn de CO2-cilinders van andere fabrikanten compatibel met Mysoda bruiswatermakers?

Ja, CO2-cilinders worden vervaardigd volgens een Europese norm en daarom zijn bijna alle CO2-cilinders van andere fabrikanten compatibel met Mysoda-bruiswatermakers en vice versa. De uitzonder is een roze Quick Connect cilinder van Sodastream, deze cilinder werkt niet op een Mysoda apparaat.

Zijn Mysoda CO2-cilinders compatibel met bruiswatermakers van andere fabrikanten?

Ja, Mysoda CO2-cilinders zijn vervaardigd volgens een Europese norm en daarom zijn Mysoda CO2-cilinders compatibel met bruiswatermakers van andere fabrikanten met eens schroefmechanisme.
Ze zijn niet geschikt als vervanging voor de roze quick connect SodaStream cilinder.

Wanneer moet u de CO2-cilinder in Mysoda bruiswatermaker vervangen?

Controleer altijd eerst of de koolzuurfles stevig op het apparaat is bevestigd. Aan deze signalen weet u dat het tijd is om uw CO2-cilinder te vervangen:

Wanneer u op de koolzuurknop drukt en er geen luchtbellen in het water komen.
Wanneer u de waterfles uit het apparaat haalt nadat u op de carbonatieknop heeft gedrukt, zitten er nog steeds geen luchtbellen in het water.
De carbonatieknop voelt los aan en je hoort niet het geluid van carbonatie, maar alleen het geluid van een druk op de knop.
Neem een lege koolzuurfles mee naar het winkelpunt en vervang deze door een volle. Zo betaal je alleen voor het gas in de cilinder.

Welke soort cilinders passen op het apparaat?

Mysoda cilinders passen uiteraard op het apparaat maar ook cilinders met een schroefmechanisme van andere merken zoals Blokker of SodaStream.

Maar alle CO2 is niet hetzelfde! Even onschadelijk als bubbels in het water kunnen dranken de natuurlijke bronnen van onze planeet aantasten door het gebruik van flessen voor eenmalig gebruik en door de ecologische voetafdruk die met transport gepaard gaat. We willen bruiswater en frisdrank maken zonder schuldgevoel. Vandaar dat Mysoda cilinders gevuld worden in onze eigen fabriek in Comines – Frankrijk met milieuvriendelijke wind- & zonne-energie.

Hoe kan ik gasflessen het beste bewaren?

Gasflessen moeten buiten direct zonlicht worden bewaard en bij een temperatuur lager dan 50 ° C worden bewaard.

Wat is het verschil tussen een GP500 en TP 005 cilinder?

Type GP500 is de originele Mysoda cilinder. De TP 005 zijn ruilcilinders en dit kunnen dus cilinders van andere merken zijn die bij ons zijn ingeleverd en door ons opnieuw zijn gevuld met CO2.

Bij de extra cilinder (GP500) zit in de verkoopprijs ook gelijk het statiegeld verwerkt. Bij de reserve cilinder (TP 005) zit het statiegeld NIET in de verkoopprijs. Mocht men (2 weken na aanschaf) geen cilinders retour hebben gestuurd, dan wordt er alsnog 12,50 per cilinder in rekening gebracht.

0